De voordelen van een customer card

De voordelen van een customer card

Als het gaat om effectieve, kostenbesparende marketingtools, staat het visitekaartje nog steeds bovenaan in top van de meest gebruikte omzet verhogende handelsmiddelen. Het is de beste manier om met een aantrekkelijk visitekaartje de aandacht van je nieuwe en bestaande klanten te trekken.

Er zijn vele ontwerpen voor visitekaartjes de meeste hebben de neiging schreeuwerig over te komen door de opzichtige kleurencombinaties en afbeeldingen. De bedoeling is om de aandacht te trekken, maar het moet niet overweldigend zijn.

Om de klanten en publiek echt te engageren, is eenvoud de sleutel tot succes in effectieve marketing. Bij het ontwerpen van visitekaartjes is niets minder waar. Het creëren van een simpel ontwerp betekent niet dat je op “safe” moet spelen of je merkidentiteit moet opofferen. Een perfect uitgevoerd ontwerp van minimale omvang kan chique en professioneel overkomen wat tegelijkertijd de kwaliteit van het merk uitdraagt. Overweeg voordat je aan de slag gaat met de voordelen van een customer card met een éénvoudig minimalistisch ontwerp.
 

Blijf bij de kern van de zaak en houdt het overzichtelijk

Wanneer een eventuele of vaste klant een kaart van je in ontvangst neemt, moeten ze je makkelijk kunnen identificeren wie je bent en wat je verkoopt. Hoewel informatie over je bedrijf, product of service van groots belang is, is een visitekaartje te klein de complete inhoud van je website over je bedrijf op af te drukken. Beperk je visitekaartje tot de belangrijkste aspecten. Gebruik hiervoor je bedrijfslogo, bedrijfsnaam en niet meer dan twee regels voor de contactgegevens, waaronder de officiële website van je bedrijf of een andere vorm van social media.

Zorg voor een in het oog springend effect

Wil je boven je concurrent uitstijgen, dan trekt een minimalistisch ontwerp met voldoende witte ruimte meer aandacht dan welk kleurrijk of strak ontwerp dan ook. Sla, indien gewenst de afdrukken in kleur over en kies voor een speciaal afdrukpatroon, om visueel belang aan je customer card toe te voegen. Laat je visitekaart in het oog springen door toevoeging van bijvoorbeeld een subtiele streep of patroon met een glanscoating op een matte kaart, zonder dat het de leesbaarheid tekortdoet of beïnvloed.

Win het vertrouwen van de klant

Visitekaartjes die compleet vol zitten met teksten en afbeeldingen kunnen vertwijfeld en onprofessioneel overkomen. Een minimalistische benadering van het ontwerp, doet vertrouwen uitstralen van het merk naar de klant en zorgt dat het publiek geïnteresseerd wordt om je bedrijf te volgen. Verfijnde simpele ontwerpen zien er beter uit op hoogwaardige kaarten. Zie af van dunne inkjet-kaarten en voorkom uitspattingen met dikke kaarten. Het is merkafhankelijk, maar als het bij je past kies dan voor geavanceerde kleurenpaletten zoals zwart en goud, kies je voor een zwarte customer card, accentueer deze dan met premium accenten zoals foliedruk of reliëfdruk.

Fascineer de klant met je ontwerp

Met een goed ontwerp wek je de nieuwsgierigheid van je publiek en zal hen aanmoedigen om met je in zee te gaan. Met de juiste ontwerp customer card maak je als klein bedrijf en grote kans om een goede eerste indruk achter te laten. Met een strak eenvoudig ontwerp, de juiste kleurensamenstelling en het element van hoogwaardig kaartmateriaal, weet je zeker dat je eruit zal springen in de massa.

Bron: ecommercewebshops.nl